Popularne posty

wtorek, 11 sierpnia 2015

Bananowe pieczywko!

Dziś od ran mam ochotę na coś słodkiego. Musiałam stoczyć ze sobą wewnętrzną walkę aby nie zjeść stojącego w lodówce ptasiego mleczka :) Wiecie jak jest z tym ptasim mleczkiem, na jednej kostce by się nie skończyło :) :) :) Chwila zastanowienia i mam! Zrobię pieczywko bananowe! Idealna alternatywa dla słodyczy, idealnie słodkie, zdrowe, sycące :) Bez mąki, cukru, jajek, mleka :) Proste i szybkie w przygotowaniu. Jednym słowem ideał :)


Będziesz potrzebował/a:
  • 1 szklanka płatków żytnich rozdrobnionych na "mąkę". (ja zblendowałam je do uzyskania sypkiej konsystencji)
  • 3 dojrzałe duże banany 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao 
  • Dodatki (to według upodobania- można dowolnie modyfikować):
    • łyżeczka nasion chia
    • 2 łyżki siemienia lnianego
    • garść posiekanych pistacji
    • garść słonecznika
Produkty należy połączyć do uzyskania jednolitej masy. Tak przygotowaną masę wyłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównać powierzchnię i piec ok. 18 minut w temp 180 stopni Celsjusza. Po ostygnięciu podzielić na porcję. Według mnie najlepiej smakuje z serkiem twarogowym i owocami sezonowymi, ale można pokusić się również o wersję z syropem klonowym czy miodem :D Serdecznie polecam na śniadanie! Ale doskonale nada się również na słodki podwieczorek! Pieczywko jest pyszne i smaczne, w dodatku zdrowe!

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz