Popularne posty

wtorek, 25 sierpnia 2015

Zdrowe śniadanie podstawą udanego dnia! Czyli moje top 5 propozycji na udane śniadanie :)

Już za tydzień rozbrzmi się dźwięk pierwszego lekcyjnego dzwonka. Nasze pociechy wypoczęte i zrelaksowane powrócą do szkoły i będą potrzebowały dużo energii :) Śniadanie to podstawa udanego dnia :) Przygotowane z odpowiednich produktów zapewni Twojemu dziecku energię, lepszą koncentrację i samopoczucie :) Wybieraj do dziecięcego menu produkty jak najmniej przetworzone, jak najbardziej naturalne i pełnowartościowe, jest to bardzo ważne, szczególnie w okresie intensywnego wzrostu i rozwoju organizmu. Zdrowe śniadanie powinno składać się z pełnowartościowego białka, którego źródłem może być chudy twaróg (nabiał), chuda drobiowa wędlina np. polędwica z indyka, jajko. Ważną rolę odgrywają też węglowodany złożone, czyli pełnoziarniste pieczywo czy płatki zbożowe. Nie należy zapominać o warzywach i owocach, które dostarczają mnóstwo witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju organizmu. Ograniczaj w dziecięcej diecie produkty będące źródłem cukrów prostych, produkty tłuste i ciężkostrawne. Do picia podawaj wodę lub świeże soki owocowe i warzywne, wystrzegając się gazowanych napojów wysokosłodzonych.

Zadbaj, aby dziecko jadło posiłki regularnie. Zamiast słodzonych soków włóż mu do tornistra butelkę wody, zamiast zapychających przekąsek jabłko :) Kształtuj w nim nawyk spożywania śniadania :) Moja mama od dziecka wpajała nam, że bez śniadania ani rusz :) Nikt z nas nie mógł przekroczyć progu mieszkania nie zjadłszy wcześniej chociażby kromki chleba. Po latach doceniam <3 to bardzo dobry nawyk :) 
Poniżej przedstawię Wam 5 śniadaniowych menu na każdy dzień tygodnia :) Po takim śniadaniu duża dawka energii gwarantowana zarówno dla dziecka jak i dla rodzica:) 

1. Frittata czyli muffina jajeczna 
Daje dużo możliwości :) Jedną z moich ulubionych kombinacji jest ta z zielonym groszkiem, serem feta i cukinią :) Bazą jest rozmącone jajko z przyprawami- dodatki można wybrać wedle uznania :) Całość pieczemy w piekarniku przez ok. 25 minut w 200 stopniach Celsjusza. Można ją przygotować wieczorem i tylko rano odgrzać :) Idealnie nadaje się też do zabrania na wynos jako drugie śniadanie :)


2. Jogurt naturalny z owocami sezonowymi i otrębami żytnimi

3. Pancakes'y bananowe z owocami sezonowymi
przekładane twarożkiem
Dzieci je uwielbiają :) Są idealnie słodkie dzięki bananowi :) Przepis nie zawiera cukru :) Dodatkowo szybkie i łatwe w przygotowaniu.

1 banana, 1 jajko, 2 łyżki jogurtu naturalnego, 2 łyżki mąki pełnoziarnistej. Składniki mieszamy (banana rozgniatamy widelcem) do uzyskania jednolitej masy, na rozgrzaną teflonową patelnię posmarowaną niewielką ilością oleju wykładamy łyżką masę i smażymy do uzyskania złotego koloru 
Emotikon smile




4. Płatki zbożowe z dodatkami.
Zastąp w śniadaniowym menu płatki kukurydziane płatkami owsianymi, jaglanymi czy żytnimi :) Zawierają zdecydowanie więcej składników odżywczych . Jest to jedno z moich ulubionych śniadań, które nigdy się nie nudzi :) Za każdym razem kombinuję z innymi dodatkami takimi jak: siemię lniane, orzechy, nasiona chia, otręby, jagody goji, żurawina suszona itp. oraz owocami :)

Płatki żytnie z jagodami goji, skórką grejpfruta, orzechami włoskimi i borówkami :)


Płatki gryczane z jabłkiem, żurawiną, orzechami włoskimi, borówkami i arbuzem


Owsianka z nasionami chia, jeżynami i malinami <3

5. Kanapki
Bazą do kanapek powinien być chleb pełnoziarnisty (staraj się unikać białego pieczywa). Dobieraj produkty według uznania, pamiętaj aby były źródłem pełnowartościowego białka, nie zapominaj o warzywach. Ja bardzo lubię pasty, dlatego w propozycji śniadań umieszczam kanapkę z pastą z awokado, jajka, papryki, cebuli, siemienia lnianego (doprawioną sokiem z cytryny, świeżo zmielonym pierzem i papryką czerwoną :)



Mam nadzieję, że udało mi się Ciebie zainspirować i podejmiesz wyzwanie kształtowania nawyku jedzenia zdrowych śniadań w Twoim domu :) Trzymam kciuki! :*

2 komentarze:

  1. Ja najbardziej lubię śniadania na słodko: np. owsianki, jaglanka, płatki ryżowe, placuszki czy gofry. Do tego owoce i obowiązkowo kawka. Po takim śniadaniu mam ful energii ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ostatnio jadam płatki orkiszowe... dużo bardziej mi smakują niż zwykła owsianka lub płatki żytnie... Co do jogurtów to również lubię je na śniadanie a zwłaszcza z owocami :) Frittata to już coś bardziej na weekend kiedy mam dużo czasu na przygotowanie śniadania.
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń